Pravidla klubové fotosoutěže
infoso
Cílem interní fotosoutěže je neustálé zlepšování jednotlivých členů v pořizování fotografií a jejich následných úpravách, hledání nových, neotřelých pohledů a kompozic, zamýšlení se nad fotografovaným tématem a posouváním hranic osobních i technických.
Základní principy
anonymita – volba soutěžních témat i hodnocení soutěžních fotografií bude probíhat zcela anonymně (anonymita tvůrců i hodnotitelů)
různorodost – každé téma bude jedinečné a umožní mnoho úhlů pohledu na jeho zpracování
pravidelnost – v průběhu roku proběhnou 4 kola interní soutěže
předvídatelnost – soutěž se řídí jednoznačnými pravidly popsanými v tomto dokumentu a publikovanými na www.
Informační prostor
Složka a její podsložky na klubovém GoogleDisku
Členská sekce / Akce / Fotosoutěže / Interní fotosoutěžNeveřejná stránka na webu fotoklubu
https://www.fotoklubvysocina.cz/infoso
Pravidla účasti
Účast v této soutěži je pro členy fotoklubu povinná
Pokud člen vynechá soutěžní kolo (nedodá soutěžní snímek), zaplatí mimořádný členský příspěvek 100,- Kč nebo zorganizuje společné focení pro ostatní členy fotoklubu.
Každý člen má právo a povinnost hlasovat v každém kole soutěže,
pokud je přítomen na "hlasovací schůzce"
Odpovědné osoby (realizátoři)
Celkovou odpovědnost za realizaci soutěží má člen výboru "Manažer pro organizaci fotosoutěží", aktuálně Michal Zástěra. Nedopustí aby to spalo, zajišťuje aby byly splněny všechny potřebné předpoklady.
Pro každé kolo "Manažer fotosoutěží" (po dohodě s dotyčným) určí realizátora daného kola, který nebude v tom hlasovat, ale provede sběr soutěžních fotek a jejich přípravu k hlasování. K tomu mu "Manažer fotosoutěží" poskytne potřebnou součinnost.
Určení realizátora nadcházejícího kola proběhne na schůzce, kde bylo uzavřeno minulé kolo a kde bylo také zvoleno nové téma, tyto údaje budou okamžitě publikované na webu.
Termíny
Soutěž se koná čtyřikrát ročně, aktuální téma a termín budou na webu.
Vyhodnocení (hlasování) probíhá vždy na poslední pracovní schůzce kvartálu tedy v březnu, červnu, září a prosinci.
Shromažďování možných témat
Každý člen klubu může navrhnout téma "do zásobníku"
Návrh sdělí manažerovi fotosoutěží a ten jej ihned zaznamená do tabulky
Tabulka je zdrojem témat pro budoucí výběr hlasováním, zároveň zde jsou odděleně evidována témata, která již byla využita (zodpovídá manažer fotosoutěží)
Výběr fotografovaných témat
Proběhne formou anonymního hlasování na schůzce, kde bylo vyhodnoceno minulé kolo.
Nejprve dojde k výběru několika témat z celého zásobníku tak, že každý člen anonymně určí jedno téma (celkem půjde do dalšího kola max. tolik témat, kolik je přítomných členů)
Z množiny takto vybraných témat se anonymně hlasuje, přitom každý člen dostane lístek a na ten napíše tři čísla z množiny předvybraných témat.
V případě že není jednoznačné vítězné téma, hlasuje se už pouze mezi těmi tématy, která dostala nejvyšší (a shodný) počet hlasů, každý už dává hlas pouze jednomu tématu.
Soutěžní snímky
- Soutěžní snímek by neměl být "z archivu", autor by jej měl cíleně vyfotografovat právě pro příslušné kolo fotosoutěže
- Autor nejpozději v termínu vyhlášeném pro dané kolo
- vygeneruje jeden snímek v elektronické podobě, v barevném prostoru sRGB, ve formátu JPG, zbavený EXIF informací (doporučené rozlišení je 2048 pixelů na delší straně).
- pojmenuje snímek takto: RRRR-Qx Název-snímku, Jméno-Autora ("x" je číslo kvartálu)
- zašle snímek emailem realizátorovi daného kola
Realizátor daného kola
ověří, že EXIF snímku neobsahuje žádné informace, podle kterých by bylo možné identifikovat autora
uloží přijatý snímek s plným popisem do neveřejné složky (u sebe na PC, flash paměti, …), složka s takto pojmenovanými snímky bude po hlasování "odtajněna" a publikována
anonymizuje snímek (odstraní z názvu jméno autora), pro účel hlasování
Snímky budou v "anonymizované podobě" k dispozici na neveřejné stránce klubového webu nejpozději 3 dny před termínem hlasování, aby se členové mohli se soutěžními snímky seznámit ještě před vlastním hlasováním (realizátor kola publikuje všechny snímky najednou až po uzavření termínu pro odevzdání snímků).
Hlasování
- Na poslední pracovní schůzce kvartálu (tj. v termínu uvedeném v propozicích daného kola) proběhne anonymní hlasování
- Hlasují právě a pouze přítomní členové kromě realizátora daného kola
- Každý hlasující dostane vytištěný hlasovací lístek s uvedením názvů soutěžních snímků a s polem pro uvedení bodů
- Snímky se promítají na plátno a hlasující přitom vyplňují hodnocení, tj. počet bodů v rozsah 1-10, stejně jako při hodnocení fotografií v MOV
- Hlasovací lístky vhodí hlasující do urny
- Realizátor kola po vhození všech lístků do urny tuto vybere, lístky očísluje, z lístků zapíše společně s druhým členem klubu pořadí do tabulky určené k tomu účelu.
- Realizátor kola z vyplněné tabulky provede export do formátu PDF a výsledek uloží do sdílené Google složky určené pro dané kolo soutěže.
Zveřejnění a publikování výsledků, diskuse
Vyhlášení výsledků soutěže, tj. pořadí všech soutěžních fotografií proběhne bezprostředně po hlasování na schůzce
Zároveň s vyhlášením výsledků proběhne "odtajnění" autorů soutěžních fotografií a diskuse o fotografiích
Všechny snímky budou následně v odtajněné podobě uloženy na sdíleném disku v příslušné složce
Všechny fotografie budou publikovány na klubovém webu s uvedením pořadí.
Pravidla byla diskutována na schůzce klubu 13.2.2024